Indul a kecskeméti vasútvonal fejlesztésének tervezése

Elindulhat a 142-es vasútvonal korszerűsítésének előkészítése. A Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vonal 86 kilométeren újul meg. 

Kihirdették a 142-es vasútvonal felújításának tervezéséhez kapcsolódóan a közbeszerzési eljárás nyertesét, így elindulhat a tervezési szakasz. Az előkészületi munkálatokat biztosító terveket a Ring-Speciálterv mérnöki konzorcium készíti majd el. A felújítás előkészítést igénylő tervezésre a magyar állam több mint 4 milliárd forintot fordít. 

A 142-es vonalon jelenleg csupán 40 kilométeres átlagsebességel közlekednek a szerelvények, a fejlesztések után ez azonban nagyban megváltozhat. A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) szerint a Kecskemétig tartó vonalon a beruházást követően a vonatok akár 80-120 kilométer/órával is közlekedhetnek, amely nagyban lerövidítené az utazási időt. 

kecskemet_142_fejlesztes_torzs

A vonalon lesznek olyan szakaszok, ahol dupla vágányon folyhat a közlekedés

Budapest és Kecskemét között teljesen megújul a pálya a villamosításoknak köszönhetően és lesznek olyan szakaszok is, ahol két vágányon közlekedhetnek majd a vonatok. A BFK szerint Gyálig és Ócsáig több olyan járat lesz, ahol két vágányon haladhatnak a vonatok. 

A megállókat és az állomásokat akadálymentesítik, illetve több parkoló és kerékpár-tároló kerül telepítésre a beruházás által. A felújítási munkálatokat követően Lajosmizse a jelenlegi 2 órás út helyett maximum másfél órára lesz a fővárostól, amelynek köszönhetően háromszorosára emelkedhet az utasok száma a vonalon. 

Az előkészületeket követően a kivitelezési szakasz 2023 elején indulhat el.

Forrás: MTI, BFK, Világgazdaság
CS.SZ